Marketing

De kracht van marketing: strategieën ontketenen voor bedrijfsgroei

0

In het huidige zakelijke landschap is er meer nodig om voorop te blijven lopen dan incrementele veranderingen of kleine aanpassingen. Het vereist een nieuwe mentaliteit en baanbrekende strategieën. Deze strategieën kunnen industrieën hervormen, klantverwachtingen herdefiniëren en bedrijven naar buitengewoon succes stuwen. Baanbrekende strategieën zijn gebaseerd op innovatieve ideeën, ontwrichtende technologieën en creatieve benaderingen om waarde aan klanten te leveren.

Ze vereisen een andere benadering van innovatie en verandering en kunnen vaak contra-intuïtief zijn. Ze zijn vaak niet eenvoudig uit te voeren, maar ze kunnen organisaties op een diepgaand niveau transformeren en buitengewone bedrijfsgroei ontketenen. De auteurs in dit speciale nummer van het Journal of Marketing onderzoeken deze ideeën en meer in hun artikelen, en laten zien dat een holistische en op samenwerking gebaseerde benadering van marketing essentieel is voor bedrijfsgroei. Hun onderzoek omvat laboratorium- en veldexperimenten, analyses van archiefgegevens en etnografisch onderzoek.

Ze onderzoeken onderwerpen zoals hoe de stem van klanten op digitale markten kan worden versterkt, hoe sociale media kunnen worden gebruikt om zaken te promoten en hoe nieuwe producten met maatschappelijke waarde kunnen worden ontwikkeld. Zo had General Electric slechts 10 jaar geleden geen substantiële marketingorganisatie. Het bedrijf had zoveel vertrouwen in zijn technologieën dat het leek te geloven dat de producten zichzelf op de markt zouden brengen. In het beste geval werd marketing gezien als een ondersteunende functie en in het slechtste geval als overhead. In veel van GE’s bedrijven, waaronder apparaten en de voormalige plasticafdeling, kwijnden marketeers weg in doodlopende banen.

Cossery erkende dat hij dit moest veranderen om de groei van het bedrijf te stimuleren. Hij startte een intern incubatorfonds en een kleine skunkworks om het hele zakelijke landschap te scannen – niet alleen een product of P&L-silo – en marketingideeën te genereren die niet op de radar van het management stonden of onmogelijk werden geacht. Deze projecten werden de Imagination Breakthroughs-portfolio en zijn een bron van aanzienlijke inkomsten en nieuwe groei voor GE.

de Rooij
Frederik de Rooij is een gepassioneerde auteur met een scherp oog voor zakelijke ontwikkelingen. Als bedrijfsanalist en schrijver bij bedrijven.nl combineert hij zijn diepgaande kennis van de zakenwereld met zijn vaardigheid om complexe informatie toegankelijk te maken.Met zijn heldere schrijfstijl en diepgaand inzicht levert Frederik waardevolle artikelen die bedrijven en professionals informeren over de nieuwste trends, strategieën en best practices.Zijn vermogen om complexe concepten te ontrafelen en begrijpelijk te maken, maakt hem een gewaardeerde bron van informatie voor zowel start-ups als gevestigde bedrijven. Frederik de Rooij zet zich in om bedrijven te helpen groeien en slagen in een dynamische zakelijke omgeving.

From startup to Success: building a thriving business from Scratch

Previous article

Effectief leiderschap in de moderne zakenwereld

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

More in Marketing