Financiën

Nederlanders bezuinigen niet opuiterlijke verzorging

0

 

Borculo, 23 augustus 2023 – Ondanks de inflatie het afgelopen jaar zorgenNederlanders op het gebied van uiterlijke verzorging niet minder goed voorzichzelf. Meer dan de helft (55%) heeft geen andere uitgavenpatroon gecreëerdals het gaat om uiterlijke verzorging. Dit komt naar voren uit onderzoek vanHaibu.

De webshop voor professionele haar- en beautyproducten deed onderzoek naar hetuitgavenpatroon rondom uiterlijke verzorging onder ruim 1.100 Nederlanders. Maarwat geven we gemiddeld dan uit? De grootste groep Nederlanders (31%) geeftmaandelijks een bedrag van tussen de 20 en 40 euro uit aan uiterlijke verzorging.Gevolgd door 24% die tussen de 40 en 60 euro uitgeeft.

Hand op de knip houden

Meer dan de helft (55%) van de Nederlanders heeft geen andere uitgavenpatroongecreëerd sinds de inflatie als het gaat om uiterlijke verzorging. Er is echter ook eendeel die wel op de kosten is gaan letten. Met name de leeftijdsgroep tussen de 25 en35 jaar geeft aan te proberen minder uit te geven aan hun uiterlijk. Maar liefst 85%van de respondenten bleef ondanks de inflatie toch dezelfde hair- & beauty productengebruiken, maar is daarbij wel heel bewust op aanbiedingen gaan letten. 

Carolien Vos, budgetcoach van BudgetBuddy, zegt dit beeld te herkennen. “Mensenzijn gewoontedieren. We willen niet afwijken van wat we gewend zijn. Het liefstgebruiken we altijd dezelfde producten en gaan we naar dezelfde supermarkt.”

boodschappen te doen. Maar soms kan het lonend zijn om toch eens rond te kijkenen wat anders te proberen.”

Zelf aan de slag

En hoe zit het met het bezoek aan de kapper en schoonheidssalons? Een kleineminderheid van de Nederlanders (43%) geeft aan dat ze vaker thuis aan de slaggaan, bijvoorbeeld door zelf hun haar te knippen. Mensen tussen de 25 en 30 jaardoen dit significant vaker dan 45 plussers.

Zelf de schaar erbij pakken is volgens Vos niet per se nodig. “Ga bijvoorbeeld eens inde zes weken naar de kapper in plaats van om de vier weken. Probeer niet dekwaliteit te minderen, maar de kwantiteit. Dan heb je aan het einde van het jaaronbewust toch best wat geld bespaard waar je weer andere leuke dingen van kandoen. Het hoeft niet heel ingewikkeld te zijn.”

Kijk voor meer resultaten uit het onderzoek op deze pagina.

de Rooij
Frederik de Rooij is een gepassioneerde auteur met een scherp oog voor zakelijke ontwikkelingen. Als bedrijfsanalist en schrijver bij bedrijven.nl combineert hij zijn diepgaande kennis van de zakenwereld met zijn vaardigheid om complexe informatie toegankelijk te maken.Met zijn heldere schrijfstijl en diepgaand inzicht levert Frederik waardevolle artikelen die bedrijven en professionals informeren over de nieuwste trends, strategieën en best practices.Zijn vermogen om complexe concepten te ontrafelen en begrijpelijk te maken, maakt hem een gewaardeerde bron van informatie voor zowel start-ups als gevestigde bedrijven. Frederik de Rooij zet zich in om bedrijven te helpen groeien en slagen in een dynamische zakelijke omgeving.

Populariteit Chinese webshops blijftovereind in Nederland

Previous article