Ondernemerschap

Wat als je klant door jouw fout financiële schade lijdt?

0
Wat als je klant door jouw fout financiële schade lijdt

Wie werkt, maakt fouten. Iedere ondernemer weet dat er altijd iets kan gebeuren wat je niet in de hand hebt. Echter, je wilt niet dat je klant financiële schade oploopt door jouw werk. Dat is ten eerste niet eerlijk tegenover de klant, maar ten tweede is het ook schadelijk voor je bedrijf. Ben je niet in staat om je fouten op een goede manier te herstellen dan zal dat altijd leiden tot negatieve recensies en daardoor wordt zo’n fout een grote last voor je bedrijf. Het is daarom belangrijk dat je als ondernemer goed kijkt naar hoe je omgaat met problemen. Je kunt je op meerdere manieren verzekeren tegen dergelijke tegenslagen. Je zult zien dat je hiermee niet alleen zorgt dat je problemen sneller kunt afhandelen, maar dat deze professionele werkwijze uiteindelijk altijd in je voordeel zal werken. Wij laten je daarom zien welke verzekeringen je kunt afsluiten als ondernemer. 

Wat als je schade veroorzaakt bij een van je klanten? 

Laten we het voorbeeld nemen van een timmerman die een badkamer renoveert bij een klant. Tijdens het werk stoot hij per ongeluk een emmer water om die op de stekkerdoos terechtkomt. Gevolg: een forse kortsluiting en een aantal elektrische apparaten van de klant raken blijvend beschadigd. Wat nu? Omdat het duidelijk is dat de timmerman de veroorzaker is van de schade, draait hij op voor de kosten. Echter, deze zijn behoorlijk hoog. Omdat dergelijke ongelukjes vaker voorkomen dan je misschien denkt, kun je een beroepsaansprakelijkheidsverzekering Univé afsluiten. Deze polis is exact bedoeld voor dergelijke ongelukjes. Het maakt daarbij niet uit of jij de schade veroorzaakt, of iemand van je werknemers. Waar het om gaat, is dat de klant zo snel mogelijk schadeloos gesteld wordt. Jij kunt contact opnemen met je verzekeraar en deze zal de schade aan je klant uitbetalen. Ben je in staat om je problemen snel op te lossen, dan zul je zien dat de klant je dit ongelukje zal vergeven. Het gaat er namelijk om dat je je verantwoordelijkheden neemt.

Wat als je in de dienstensector werkt en schade veroorzaakt? 

Schade kan op heel veel manieren ontstaan en ook mensen die werken in de dienstensector kunnen fouten maken. Dat kan soms grote gevolgen hebben. Stel bijvoorbeeld dat je advies gegeven hebt aan een klant en dat advies blijkt helemaal verkeerd uit te pakken. Alhoewel jij dit advies met de beste bedoelingen gegeven hebt, heeft het ertoe geleid dat de klant nu met een forse kostenpost zit. Voor dit soort situaties kun je een beroepsaansprakelijkheidsverzekering Univé afsluiten waar je nu zeker de vruchten van zult plukken. Met deze polis kun je namelijk de onkosten laten uitkeren die je klant heeft moeten maken. Voor sommige beroepen is deze verzekering dan ook verplicht omdat het vakgebied grote risico’s met zich meebrengt. Begin je daarom net voor jezelf, kijk dan altijd even of er polissen zijn die je verplicht moet afsluiten. Een adviseur kan je eventueel van dienst zijn. 

Een verzekering is het beste visitekaartje voor je klanten 

Zie je een verzekering voor je bedrijf als een zwakte? Dan is het belangrijk om je af te vragen met wie je liever zaken zou gaan doen; met een onverzekerde partij, of met iemand die zijn verantwoordelijkheden neemt? Het is duidelijk dat de tweede partij een betere indruk maakt. Regel daarom je zaken vandaag nog zodat je meer klanten kunt aantrekken.

de Rooij
Frederik de Rooij is een gepassioneerde auteur met een scherp oog voor zakelijke ontwikkelingen. Als bedrijfsanalist en schrijver bij bedrijven.nl combineert hij zijn diepgaande kennis van de zakenwereld met zijn vaardigheid om complexe informatie toegankelijk te maken.Met zijn heldere schrijfstijl en diepgaand inzicht levert Frederik waardevolle artikelen die bedrijven en professionals informeren over de nieuwste trends, strategieën en best practices.Zijn vermogen om complexe concepten te ontrafelen en begrijpelijk te maken, maakt hem een gewaardeerde bron van informatie voor zowel start-ups als gevestigde bedrijven. Frederik de Rooij zet zich in om bedrijven te helpen groeien en slagen in een dynamische zakelijke omgeving.

Waar kun je je als ondernemer verder in ontwikkelen en verdiepen?

Previous article

Kettingen met vingerafdruk om een vriendschap in goud te vereeuwigen

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *